A nagy
konzolgyártó cégek fejlesztési háborújának köszönhetően jobbnál jobb játékokkal
játszhatunk. Most a Codamesters által fejlesztett F1 2013-at veszem górcső alá.
Ahogy elindítom
a játékot, rögtön egy intro videóval próbálnak elkápráztatni és mit ne mondjak
sikerül is, eleinte legendás F1 autó képei peregnek és egy hang részletezi, az
F1- nem csak szimplán egy autóverseny, hanem sokkal több annál. Aztán átvált a
2013-as kocsikra és pályákra, erősen figyeltem, hogy ezek valós videók, vagy a
játékból vették ki őket és őszintén szólva nem sikerült rájönnöm mindaddig,
amíg az éjszakai és esős futamokhoz nem ért a vetítés, igen végig a játék által
teremtett képek futottak. Megdöbbentően élethű a grafika.
Aztán neki
is kezdtem a játéknak. 2 nagy fejlesztése van az F1 2013-nak, az egyik, hogy a
tv kamera szemszögéből játszhatunk, így azt az élményt kapjuk, amihez a mi sima
tv-n keresztül F1 rajongók hozzá vagyunk szokva, mert a pilóta szemszöge
idegen, mint tevének a hó. A másik a karriermód. A karrier módban kezdő
pilótaként kerülünk az F1 világába a leggyengébb csapathoz, - választhatunk a 2
leggyengébb közt-
Ahogy
elkezdtem a játékot rögtön a karriermód felé tendáltam, de előtte egy a játék
elején kedvencnek választott autóval, részt kell venni a fiatal pilóták
tesztjén. Én a Red Bull-t választottam, mert az a világbajnok autó és
köztudottan azt a legkönnyebb vezetni. Miután átrágtam magam a különböző
feladatokon, ahol rá kellett jönnöm, hogy egy ilyen gépet még szimulátoron sem
könnyű vezetni, már indulhatott is a karriermód. Mielőtt elkezdenénk építeni „hírnevünket” ki
lehet választani, hogy a hétvégék, rövidek (rövidített időmérő, nincs
szabadedzés) normál (egy szabadedzés, rendes időmérő) vagy teljes hosszúságúak
legyenek. A normált választottam, a szabadedzést többnyire átugrottam, az
időmérő rendszer pedig igazán izgalmas. Aztán még beállíthattam, hogy a valós
versenytáv hány százalékát szeretném teljesíteni egy futamon. A minimum 25 a
maximum 100 %. Ami azt jelenti, hogy időmérővel együtt akár két és fél órát
körözhetünk a Hungaroringen és ezen kívül még van 18 pálya a szezonban, a
karrier pedig 5 szezonos. Szóval játék és F1 függők elég sok időt eltölthetnek
a játékkal. Én a 25% mellett döntöttem
Aztán már
csak a csapat választás volt hátra, a Caterhamet választottam, akik tavaly
utolsók lettek. És az első éles kritika ekkor fogalmazódott meg bennem. A
Caterham szponzorait elég ritkán látjuk a valóságban a tv képernyőkön, a
játékban pedig a legapróbb matrica is az orrunk alá van dörgölve. nem csak a
Caterhamnél, az összes autónál. Szóval miért kell nekem megvenni ezt a játékot,
miért nem fizetik a játékfejlesztőket a szponzorok és teszik legálisan ingyen
letölthetővé. Hiszen ez az ő érdekük is lenne.
A játék
menete jó, foglakozni kel a gumikopással és az üzemanyag fogyasztással
ugyanúgy, mint a valóságban. Minden nagydíj előtt be lehet állítani az utón, a
balanszon át, a szárnyálláson keresztül a váltó áttételezését is. Ezeket a
beállításokat többnyire youtube-s videókból lestem le. Elérhető célokat tűznek ki
és ha megfelelően teljesítjük, akkor már az évad felénél jönnek az ajánlatok.
Az év végén tovább is állhatunk egy a középmezőnybeli csapathoz, esetemben ez a
Williams volt. Össze is jött az első győzelem, ami után a csapatrádión
dicsérnek, majd egy videó fut, ahogy kiszáll a pilóta az autóból és ünnepel,
nekem hiányzott a dobogós ünneplés és pezsgőzés, de csak az első pár győzelem
után, aztán úgyis automatikusan enterrel átugrottam ezeket, hogy haladjon a
játék.
Aztán jött a
Ferrari és az első világbajnoki cím, itt ért az első csalódás a játékmenetben,
mint tudjuk a világbajnok a következő évben az egyes rajtszámmal versenyez
csapattársa a 2-sel és utána a csapatok összetettbeli helyezése alapján
osztották a számokat 2013-ig. Így alig vártam, hogy a 3 számú Ferrarim megkapja
az 1-es rajtszámot. Ehelyett a következő idényt 4-es rajtszámmal kezdtem
ráadásul a világbajnok Ferrarimra Massa neve volt felírva. Azért a rengeteg 0
és 1 közt beprogramozhatták volna ezt a 2 apróságot. Szóval annyira megsértődtem,
hogy a szezon végén kétszeres világbajnokként otthagytam a csapatot és a Red
Bullhoz igazoltam. Ahol szintén nem foglalkoztak azzal, hogy az 1 es rajtszám
illet meg, a 2-es kocsival lettem háromszoros világbajnok.
A játékmenet
jó, a grafika káprázatos, amiben még egy kicsit hozzátennék az a futamok után
ünneplés, hogy amolyan GTA-s módon lehetne irányítani a karakterünket és
kifejezni lökdösődéssel a nem tetszésünket, vagy a legyőzött előtti örömtánccal
boldogságunkat.
Viszont van
egy nagy problémám vele, hogy mire végigmentem a leírt játékmeneten, ez durván 3
hét volt nettó, bruttó 74 óra. A pályák
ugyanazok, az ellenfelek ugyanazok. Persze lehetne állítani a nehézségeken és a
versenytávok hosszán, aki igazán fanatikus, de én nem vagyok az. Nehezen lehet
szerintem azzal a szöveggel csajozni, hogy megnyertem a világbajnokságot az
F1-ben profi szinten, teljes versenytávra állítva.
A játék jó,
durván 2 hétig, ha ingyen jutunk hozzá az remek, de ha ki kell fizetni érte a
borsos bolti árat, akkor nekem felejtős.
Őri Máté
2014.
március 9.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése