M a t i

2014. április 9., szerda

Bagdi Csilla interjú - Hökkentő

http://www.hokkento.hu/?pageid=1&cikk=2230

Bagdi Csilla


Bagdi Csillát 2010 nyarán ismertem meg a testnevelőszak kötelező táborában Balatonakalin. Egy intelligens, szép nő. Kedves, aranyos, egy idő után a legjobb barátomnak mondhattam. Az egyik legnőiesebb nő akit ismerek. És a csavar a történetben? – Nb1-es futsalos.


Kislány korodban, hogy kerültél a Barbi babák helyett a focilabda közelébe?
Apukám a helyi focicsapatnál tevékenykedett, illetve a bátyám is játszott még akkoriban, így elkerülhetetlen volt a labda jelenléte a háznál.
Mivel örökmozgó gyerek voltam, jobban tetszett az, hogy a "nagy és okos bátyámmal" bohóckodjak az udvaron, mint az, hogy Barbiekkal játsszam a szobában, bár hozzáteszem, abból is volt egy pár.

Ezek szerint apukádnak köszönheted, hogy most profi futsalos vagy. Apukád mikor látta meg benned először, hogy nagy tehetséged van a focihoz?
Neki köszönhetem, hogy megszerettem magát a labdarúgást, ugyanis minden edzésre és mérkőzésre vitt magával. Ennek ellenére mégis csak 12 évesen kezdtem el játszani, ami, "profiság" szempontjából már elég késői kezdet. Na de, visszakanyarodva, még anyukám pocakjában megmondta, hogy "futballista" leszek.

Ezek szerint ő egy fiús kislányt szeretett volna?
Maradjunk annyiban, hogy a sportos vonalat képviselte. Amíg tinédzserek az anyukájukkal szoknyát vettek meg bizsut, addig én az apukámmal melegítőt és edzőcipő

Említetted, hogy 12 évesen kezdtél el éles meccseken játszani. Melyik csapat igazolt le?
Ez vidéken nem így működik. 12 évesen kezdtem el tanulmányaimat a kiskunfélegyházi Móra Ferenc Gimnáziumban, ahol akkor már virágkorát élte a női labdarúgás, országos bajnok csapata volt az iskolának. Mikor én odakerültem, a győztes csapat nagyja elballagott, így velünk, az új generációval kellett ütőképes csapatot építeni. Előbb csak teremtornákra jártunk, majd 1-1,5 év után a KTK (Kiskunfélegyházi Testedzők Köre) elindította csapatunkat a Bács-Kiskun megyei keresztfélpályás bajnokságban, amit minden évben éremmel a nyakunkban zártunk.
  

Szóval már a kezdetektől sikeres voltál. És mikor gondoltad úgy, hogy egy új fába vágod a fejszéd és kipróbálod a labdarúgás rokonát a futsalt?
Nem, nem voltam sikeres, együtt fejlődtünk a társaimmal.
A futsal: mivel ebből a bajnokságból nem volt továbblépési lehetőség, valamilyen új kihívást kellett keresni.
A nagypályához kevesen voltunk, viszont volt 2-3 olyan csapattársam, akik már futsaloztak NB1-ben, így rájuk alapozva nekiindultunk ennek az új bajnokságnak. Teljesen más világ ez: más labda, nagyobb iram, új, technikás versenytársak.
Az első szezonban okoztunk nagy meglepetéseket az Nb1-ben, izgalmas bajnokság volt tele körbeveréssel.
Azóta ez az életem...

Melyik volt az első futsal csapatod?
Khtk-Somafone

Ez a csapa milyen játékerősséget képviselt? Mennyit tudtál fejlődni náluk és hány évet töltöttél ebben a csapatba?
Az első évben 6. helyen végeztünk a 8.ből, kezdőként ez úgy gondolom nem annyira rossz eredmény, a vezetőségnek azonban mégsem tetszett és elengedte a kezünket. Így megváltak tőlünk tapasztaltabb társaink és maradt egy az "új generáció". a mi játékerőnket az egységességünk alkotta, azonban ez a bajnokságban évről évre egyre kevesebbnek bizonyult, főleg, hogy a többi csapat egyre komolyabb edzésmunkát végzett.
4 bajnoki idényt töltöttem ebben a futsal csapatban, Csapatkapitány voltam így a mostani jellememet ez az időszak nagyban befolyásolta.
Hogy mennyit fejlődtem? Magamhoz képest mindig alakult valami, azonban a többi csapat játékosaihoz képest (ahol rendszeres heti 3-4 edzés folyt) ez elenyésző.

Mik voltak a fő okai, hogy csapatott váltottál és elhagytad a Kiskunfélegyházi Mókusokat?

2013 nyarán munkát kaptam Budapesten, ezért kellett otthagynom csapatomat, ugyanis a hazajárást nem tudtam volna megoldani. Ezt követően az Univerzum csapatába igazoltam.

Hogy érzed magad jelenlegi klubodban?
Nehéz volt a beilleszkedés, de most már jól érzem magam.

Mit ajánlasz azoknak a kislányoknak, akik most kacérkodnak a foci lehetőségével?
Bátran, minél hamarabb vágjanak bele, fejlődésük szempontjából nem baj, ha fiúk között kezdik.

Köszönöm az interjút, további sok sikert a pályafutásodhoz!



Őri Máté

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése