M a t i

2014. április 3., csütörtök

Janson Button 250. rajtja

Button karrierje újabb mérföldkőhöz érkezett, a most vasárnap rendezendő Bahreini nagydíjon érheti ezt el.
Janson rengetek szurkolót szerzett magának Magyarországon is, többek között az Angol gentleman stílusával, és sármos megjelenésével nők tízezrei szívét dobogtatta meg hazánkban is. A férfiak inkább a letisztult versenyzéséért szeretik, sokkal finomabban vezeti az autót a többi pilótához képest.

Pályafutását a Forma 1-ben :

2000-ben mutatkozott be a Williams volánja mögött. Második futamán 20 évesen és 67 naposan pontot szerzett így, akkor ő lett a legfiatalabb pontszerző F1 es pilóta, ezt a rekordját már többen is megdöntötték.
2001-ben a Benettonnál versenyzett
2002-ben a Renault nevet vette fel az istálló, így
2003-ban ismét csapatot váltott, ezúttal BAR autóit terelgette 2005-ig
2006-tól a BAR autói Honda néven indultak, így ő szintén nem váltott csapatot, csak a csapata váltott nevet.
2006-ban a 113. versenyén megszerezte első F1es győzelmét a Magyar nagydíjon
2009-ben a Hondát megvásárolta a Brawn, ami Button számára óriási áttörést hozott.
 Ebben a szezonban az első 7 versenyből 6-ot megnyerte és egy 3. helyet hozott, így már a szezon elején, akkora előnyre tett szert, hogy a riválisai nem tudták utolérné.az angol 169rajt után szerezte meg első Forma1-es világbajnoki címét.
2010-től a Mclaren pilótája. A Mclaren színeiben, eddig 8 győzelmet szerzett



„Hihetetlen, hogy már 50 versennyel ezelőtt történt, amikor Magyarországon a 200. nagydíjamat ünnepeltem - amit mellesleg meg is nyertem. Elképesztő, hogy milyen gyorsan repül az idő, így minden pillanatot a lehető legjobban ki kell élveznünk” - mondta Bahreinben.

„14 éve vagyok a sportban, de még mindig úgy érzem, hogy van mit tanulnom. Nem vagyok tökéletes versenyző, és sohasem leszek az, és éppen ez a folyamatos tanulás teszi számomra izgalmassá az F1-et.”

Amikor arra kérték, nevezze meg három kedvenc autóját ebből az időszakból, három különböző csapat versenygépét emelte ki. A 2009-es Brawn BGP-001-et, a 2011-es McLaren MP4-26-ot és a 2004-es BAR 006-ot.

„A 2009-es persze jó év volt számomra, hiszen megnyertem a bajnokságot. Az autót élvezetes volt vezetni. Szerettem a nagyobb első kerekeket is, amiket még akkor használtunk” - emlékezett vissza.

„2011-ben szintén jól szórakoztam. A befújt diffúzor miatt nehéz dolgunk volt, hiszen eleinte szokatlan volt vezetni az autót. De amint hozzászoktunk, rengeteg extra leszorítóerőt hoztunk elő, ami nagyon élvezetes volt.”

„Ám ha még jobban visszamegyünk, a 2004-es is egy remek év volt. V10-es motorok, 900 lóerő, 20 000-es fordulatszám. Emellett gumiháború is dúlt, ami gondoskodott arról, hogy az akkori, tíz évvel ezelőtti köridőket máig sem tudtuk megdönteni. Az az autó szintén különleges vezetési élményt nyújtott.”

„Mind nagyon különböző időszakból valók. Nagyszerű, hogy a V10-es, V8-as és a V6-os korszakban is itt lehettem. Izgalmas időkön vonult keresztül a karrierem.”



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése