M a t i

2014. március 12., szerda

F1 2013 játékkritika

A nagy konzolgyártó cégek fejlesztési háborújának köszönhetően jobbnál jobb játékokkal játszhatunk. Most a Codamesters által fejlesztett F1 2013-at veszem górcső alá.


Ahogy elindítom a játékot, rögtön egy intro videóval próbálnak elkápráztatni és mit ne mondjak sikerül is, eleinte legendás F1 autó képei peregnek és egy hang részletezi, az F1- nem csak szimplán egy autóverseny, hanem sokkal több annál. Aztán átvált a 2013-as kocsikra és pályákra, erősen figyeltem, hogy ezek valós videók, vagy a játékból vették ki őket és őszintén szólva nem sikerült rájönnöm mindaddig, amíg az éjszakai és esős futamokhoz nem ért a vetítés, igen végig a játék által teremtett képek futottak. Megdöbbentően élethű a grafika.
Aztán neki is kezdtem a játéknak. 2 nagy fejlesztése van az F1 2013-nak, az egyik, hogy a tv kamera szemszögéből játszhatunk, így azt az élményt kapjuk, amihez a mi sima tv-n keresztül F1 rajongók hozzá vagyunk szokva, mert a pilóta szemszöge idegen, mint tevének a hó. A másik a karriermód. A karrier módban kezdő pilótaként kerülünk az F1 világába a leggyengébb csapathoz, - választhatunk a 2 leggyengébb közt-
Ahogy elkezdtem a játékot rögtön a karriermód felé tendáltam, de előtte egy a játék elején kedvencnek választott autóval, részt kell venni a fiatal pilóták tesztjén. Én a Red Bull-t választottam, mert az a világbajnok autó és köztudottan azt a legkönnyebb vezetni. Miután átrágtam magam a különböző feladatokon, ahol rá kellett jönnöm, hogy egy ilyen gépet még szimulátoron sem könnyű vezetni, már indulhatott is a karriermód.  Mielőtt elkezdenénk építeni „hírnevünket” ki lehet választani, hogy a hétvégék, rövidek (rövidített időmérő, nincs szabadedzés) normál (egy szabadedzés, rendes időmérő) vagy teljes hosszúságúak legyenek. A normált választottam, a szabadedzést többnyire átugrottam, az időmérő rendszer pedig igazán izgalmas. Aztán még beállíthattam, hogy a valós versenytáv hány százalékát szeretném teljesíteni egy futamon. A minimum 25 a maximum 100 %. Ami azt jelenti, hogy időmérővel együtt akár két és fél órát körözhetünk a Hungaroringen és ezen kívül még van 18 pálya a szezonban, a karrier pedig 5 szezonos. Szóval játék és F1 függők elég sok időt eltölthetnek a játékkal. Én a 25% mellett döntöttem
Aztán már csak a csapat választás volt hátra, a Caterhamet választottam, akik tavaly utolsók lettek. És az első éles kritika ekkor fogalmazódott meg bennem. A Caterham szponzorait elég ritkán látjuk a valóságban a tv képernyőkön, a játékban pedig a legapróbb matrica is az orrunk alá van dörgölve. nem csak a Caterhamnél, az összes autónál. Szóval miért kell nekem megvenni ezt a játékot, miért nem fizetik a játékfejlesztőket a szponzorok és teszik legálisan ingyen letölthetővé. Hiszen ez az ő érdekük is lenne.  



A játék menete jó, foglakozni kel a gumikopással és az üzemanyag fogyasztással ugyanúgy, mint a valóságban. Minden nagydíj előtt be lehet állítani az utón, a balanszon át, a szárnyálláson keresztül a váltó áttételezését is. Ezeket a beállításokat többnyire youtube-s videókból lestem le. Elérhető célokat tűznek ki és ha megfelelően teljesítjük, akkor már az évad felénél jönnek az ajánlatok. Az év végén tovább is állhatunk egy a középmezőnybeli csapathoz, esetemben ez a Williams volt. Össze is jött az első győzelem, ami után a csapatrádión dicsérnek, majd egy videó fut, ahogy kiszáll a pilóta az autóból és ünnepel, nekem hiányzott a dobogós ünneplés és pezsgőzés, de csak az első pár győzelem után, aztán úgyis automatikusan enterrel átugrottam ezeket, hogy haladjon a játék.

Aztán jött a Ferrari és az első világbajnoki cím, itt ért az első csalódás a játékmenetben, mint tudjuk a világbajnok a következő évben az egyes rajtszámmal versenyez csapattársa a 2-sel és utána a csapatok összetettbeli helyezése alapján osztották a számokat 2013-ig. Így alig vártam, hogy a 3 számú Ferrarim megkapja az 1-es rajtszámot. Ehelyett a következő idényt 4-es rajtszámmal kezdtem ráadásul a világbajnok Ferrarimra Massa neve volt felírva. Azért a rengeteg 0 és 1 közt beprogramozhatták volna ezt a 2 apróságot. Szóval annyira megsértődtem, hogy a szezon végén kétszeres világbajnokként otthagytam a csapatot és a Red Bullhoz igazoltam. Ahol szintén nem foglalkoztak azzal, hogy az 1 es rajtszám illet meg, a 2-es kocsival lettem háromszoros világbajnok.
A játékmenet jó, a grafika káprázatos, amiben még egy kicsit hozzátennék az a futamok után ünneplés, hogy amolyan GTA-s módon lehetne irányítani a karakterünket és kifejezni lökdösődéssel a nem tetszésünket, vagy a legyőzött előtti örömtánccal boldogságunkat.

Viszont van egy nagy problémám vele, hogy mire végigmentem a leírt játékmeneten, ez durván 3 hét volt nettó, bruttó 74 óra.  A pályák ugyanazok, az ellenfelek ugyanazok. Persze lehetne állítani a nehézségeken és a versenytávok hosszán, aki igazán fanatikus, de én nem vagyok az. Nehezen lehet szerintem azzal a szöveggel csajozni, hogy megnyertem a világbajnokságot az F1-ben profi szinten, teljes versenytávra állítva.
A játék jó, durván 2 hétig, ha ingyen jutunk hozzá az remek, de ha ki kell fizetni érte a borsos bolti árat, akkor nekem felejtős.  


Őri Máté

2014. március 9.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése